Pneumatiky

    popis specifikace
      225 nominální šířka pneumatiky v milimetrech (205 mm)
      50 poměr nominální výšky pneu k nominální šířce v procentech=profil pneumatiky v % šířky (50%)
      R typ konstrukce kostry ("R" radiální, "D" diagonální, "B" bias belted)
      16 nominální průměr příslušného disku v palcích-vnitřní průměr pneu 16"
      91 index nosnosti (numerický kód "91"=615kg) dle tabulky (viz.níže)
      V index rychlosti (kód abecedy "V"=240km/h) dle tabulky (viz.níže), používané pneumatiky by měly mít vždy stejný nebo vyšší rychlostní index, než je nejvyšší povolená konstrukční rychlost automobilu (dle TP), čím vyšší index rychlosti, tím je směs pneumatiky měkčí (aby pneu měla lepší přilnavost při vyšších rychlostech) a je většinou použito tužší kostry bočnice pro lepší vedení
      TUBELESS     TUBELESS = bezdušová / TUBETYPE = dušová
      M+S MUD+SNOW (=bláto+sníh) pneu určená pro zimní provoz
      RF REINFORCED = zesílená kostra
      ostatní - šipka symbolizující směr otáčení - upozornění na druh materiálu a počet vrstev na běhounu (Tread) a na boku (Sidewall) - DOT kód-označení, které vydává americký dopravní úřad a poskytuje informaci o závodě, kde byla pneumatika vyrobena a o jejím provedení, poslední tři čísla jsou vyhrazena pro vyznačení týdne a roku výroby (např.číslo 529 značí, že pneumatika byla vyrobena v 52.týdnu roku 1999) - označení TWI (Tread Wear Indicator) připomíná umístění značky signalizující, že vzorek běhounu je již ojetý - označení FR (=flange rib) ochrana alu ráfku před poškozením při najetí k obrubníku

Indexy rychlosti a hmotnosti

    INDEXY RYCHLOSTI

    G J K L M N P Q
    90 100 110 120 130 140 150 160
    S T H V W Y ZR
    180 190 210 240 270 300 >240

    INDEXY NOSNOSTI

    LIkgLIkgLIkgLIkgLIkg
    50 190 65 290 80 450 95 690 110 1060
    51 195 66 300 81 462 96 710 111 1090
    52 200 67 307 82 475 97 730 112 1120
    53 206 68 315 83 487 98 750 113 1150
    54 212 69 325 84 500 99 775114 1180
    55 218 70 335 85 515 100 800 115 1215
    56 224 71 345 86 530 101 825 116 1250
    57 230 72 355 87 545 102 850 117 1285
    58 236 73 365 88 560 103 875 118 1320
    59 243 74 375 89 580 104 900 119 1360
    60 250 75 387 90 600 105 925 120 1400
    61 257 76 400 91 615 106 950 121 1450
    62 265 77 412 92 630 107 975 122 1500
    63 272 78 425 93 650 108 1000 123 1550
    64 280 79 437 94 670 109 1030 124 1600

Alukola

    popis specifikace
      8 šířka disku v palcích 8"
      J typ patice (pro téměř všechny alu "J")
      17 nominální průměr příslušného disku v palcích (1palec=25,4mm)
      ET ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u většiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm
      5 počet šroubů (děr v ráfku)
      100 průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů
      57,1     průměr centrovací díry (CB=center bore - v nákresu "CB"), je udáván v mm a prakticky každý výrobce automobilů používá jiný, v praxi to znamená, že kola sice mohou mít stejnou rozteč, ale nemusí být dobře vycentrovaná a pak hází a auto vibruje, použití jednoho typu disku na více značek vozů umožňují středové kroužky